Izvođači septembarskog Apgrade festivala

Moodymann (Kenny Dixon Jr.) uživa status muzicke ikone Detroita i DJ maestra koji sa velikom lakoćom svinguje između džeza, fanka i soula s jedne, hausa i tehna s druge strane. Njegovu impresivnu diskografiju koja datira od sredine devedesetih ipak nadmašuje harizma, zavidni lajfstajl i neponovljiv nastup koji je najbolje sažet u čuvenom “Freeki Mutha F cker” lajvu iz Japana.

 

Prečešljati Moodymannov diskografski opus u jednom pasusu je nemoguća misija, pomenimo zato samo da je većina izdanja njegove etikete KDJ stalna meta kolekcionara i ima raritetni status. Pre tri godine je objavio i fastinantan miks u poznatoj DJ Kicks ediciji u kome se mogu čuti neverovatni muzički spojevi u pesmama autora kao što su José González, Little Dragon, Nightmares on Wax ali Noir & Haze i Marcellus Pittman. Ovog leta pred nama je i njegov novi, deseti po redu album, “Sinner”

 

Low Jack je producent iz Hondurasa sa sedištem u Parizu gde uz Jean-a Carval-a vodi Editions Gravats / Les Disques De La Bretagne. U čestim radio nastupima na Rinse FM-u deli svoje maštovite eksperimente sa dancehall-om, tehnom, hip-hopom i sound art-om. Ima tri studijska albuma, a prošle godine je izdao zapaženi “Riddims du Lieu-dit”, tešku artiljeriju među senzualnim futurističkim himnama među kojima je i božanstvena traka “Light”. Ovog marta Low Jack nas je počastio limited izdanjem “Breizh”.

 

Orpheu The Wizard je suosnivač Red Light radija i kako njegova biografija kaže “jednom nogom je u Amsterdamu, a drugom u kosmosu”. Njegove svestrane setove krasi poseban nekonvencionalni i eklektični pristup te je miljenik znatiželjnih i pasioniranih slušalaca. U bliskoj je vezi sa Dekmantel festivalom čiji je dizajner.

Pored stvaranja magije na bini, najtraženiji svetski DJ tandem Tale Of Us stoji iza jednog od najfascinantnijih fenomena scene. U pitanju je Afterlife, muzička etiketa koja neprestano otkriva i promoviše nove talente, ali i nesvakidašnji parti koncept koji iz sezone u sezonu postavlja nove standarde vrhunskog klabing iskustva. 2019. je za Tale Of Us otpočela nizom uspešnih olnajtera, nastavlja se festivalskim nastupima širom sveta dok sveže izdatim remiksom Jean-Michele Jarre-a nagoveštavaju širinu svojih muzičkih ambicija. Pored spektakularno produciranih Afterlife događaja u odabranim svetskim metropolama, nedavno objavljeni kalendar i impresivan lajnap za istoimeni letnji serijal u klubu na Ibici, gde će sa Tale Of Us rame uz rame biti Amelie Lens, Stephan Bodzin, Maceo Plex, Nina Kraviz, Ben Klock i mnogi drugi, nagoveštava ovogodišnju dominaciju i na ovoj nezaobilaznoj parti destinaciji.

Dok se njegov prošlogodišnji maratonski petočasovni set na Apgrade-u još uvek prepričava, Laurent Garnier i nakon 30 godina karijere deli svoju ogromnu strast prema muzici sa prepunim podijumom za igru ili brojnim slusaocima What’s Next?!. Ispoljavajući svoju svestranost, koja se najbolje ogleda u nazivu radio emisije, kako na selektorskom tako i na producentskom planu, nedavno je komponovao muziku za film “Paris est à Nous” i remiksovao francuski psihodelični rok bend Steeple Remove. Autor je klasika “The Man With The Red Face“, “Crispy Bacon” ili “Acid Eiffel” koji su nezaobilazni deo identiteta tehno kulture i jedan je od malobrojnih muzičara zahvaljujući čijoj se iskrenoj energiji, nesputanosti i povrh svega DJ veštini koju je teško dosegnuti, naša publika iznova raduje privilegiji prisustva njegovim nezaboravnim nastupima.

Sa svojih 29 godina, David August iza sebe ima brojna izdanja za Diynamic, Innervisions i Stil Vor Talent, niz od tri rasprodata koncerta sa Nemačkim simfonijskim orkestrom, radi na doktoratu iz dizajna zvuka a nakon jednogodišnje pauze ponovo izvodi i jedan od najlepših live setova u savremenoj elektronskoj muzici sa kojim je krajem prošle i početkom ove godine već imao više od 50 nastupa na solo turneji koja je obuhvatila Evropu, Ameriku i Australiju. 2018. je objavio čak dva albuma, konvencionalniji D’Angelo i neobičniji DCXXXIX A.C, posvećen svojim mediteranskim korenima. Neke od tih numera ali i svoje najveće hitove iz dosadašnje karijere poput “Epikur“, “You Got To Love Me“ ili “Velvet“ doneće ovog leta, koje je inače rezervisano za probrane festivalske nastupe kao što su Primavera Sound, Sziget, Melt ili Lost Village, i u Luku Beograd.

Harizmatičnu Helenu Hauff slušamo na vrhuncu slave! Rezident hamburškog kluba Golden Pudle i osnivač lejbla Return to Disorder još uvek je na talasu uspeha njenog drugog albuma “Qualm“ koji je prošle godine izdala za Ninja Tune. Istančan ukus i beskompromisno sirov zvuk s godinama i većim binama je još više ogolila jer, kako tvrdi, ni sama ne može da zapleše ukoliko ne čuje konkretan bit. The Crave, Nachtdigital, Primavera Sound, Awakenings i Dimensions, neki su od festivala koji su najavili njen nastup tako da je ovog septembra dočekujemo razigranu i zagrejanu. Očekujemo dobar balans stare i nove škole, nezaboravan spartanski set i po neko iznenađenje. Ako niste prisustvovali nastupu Helene Hauff do sada, uhvatite dobar talas i počastite se pljuskom neverovatne energije, odlične muzike i besprekornog miksa. Esid, tehno i elektro kakav niko drugi nema u koferu.

Jedan od prvih Apgrade gostiju vraća se u Beograd, na septembarskom festivalu učimo da letimo uz Mathewa Jonsona!  Ovaj klasično obrazovani multiinstrumentalista koji se muzikom bavi od svoje devete godine poznat je po raskošnim aranžmanima i jedinstvenom pristupu tehnu. Potpisao je niz klasika i klupskih hitova kao što su “Decompression”, “Marionette”, “Typerope” ili “Learning To Fly”, deo je projekta Cobblestone Jazz, improvizatorskog trija specijalizovanog za ultimativni elektronski fank o čemu najbolje svedoče njihove hipnotične numere “Dump Track” ili “India In Me”. Svojim ogromnim iskustvom i muzičkom elokvencijom Jonson uvek iznova redefiniše najviši standard vrhunskog tehna izvedenog uživo i redovan je adut prestižnih manifestacija kao što su Movement, Time Warp, Mutek, Sunwaves ili Afterlife. 

Sva prava zadržana, originalni link objave je: http://www.prspective.rs/objave/dogadjanja/izvodjaci-septembarskog-apgrade-festivala